Veelgestelde vragen

VERZENDING & AFHALEN

Wat zijn de verzendingskosten?

Voor bestellingen onder €75 zijn de verzendingskosten €5,95 naar België en €6,95 naar Nederland. Boven de €75 zijn de verzendingskosten gratis.

Track & trace

Na het plaatsen van uw bestelling maken wij uw pakket klaar voor verzending en ontvangt u per email een track & trace code van PostNL.

Wat is de levertermijn?

Producten die uit voorraad leverbaar zijn worden de volgende werkdag per post verstuurd via PostNL. PostNL heeft een gemiddelde levertermijn van 1-2 werkdagen (behalve in drukke periodes zoals tijdens kerstperiode)

Gepersonaliseerde producten

Voor bestellingen met gepersonaliseerde producten wordt de levertermijn verlengd naar 2 weken. Onze keramische voerbakken worden na het plaatsen van de bestelling volledig met de hand gemaakt en geglazuurd. Al onze keramiek word 1x per week op donderdagen gezamenlijk gebakken in de kiln en horen vervolgens nog 24 uur af te koelen vooraleer ze ingepakt kunnen worden voor verzending. Dit zorgt ervoor dat we voldoende tijd nodig hebben om jouw product mooi af te werken.

Heb je de andere producten in je bestelling vroeger nodig? Je kan kiezen om de gepersonaliseerde voerbak apart bij ons op te halen in Merksem of je kan 2 aparte bestellingen doorgeven.

Afhaaladres & openingsuren

Ons afhaaladres is: Vaartkaai 14 - 2170 Merksem België.
Onze openingsuren zijn maandag tot donderdag 9u00 tot 14u30. Je zult een mailtje ontvangen om te laten weten dat de bestelling klaar staat voor pick-up.
Wens je graag op een ander tijdstip je bestelling af te halen? Stuur ons een mailtje naar info@peonypets.be

 

RETOURNEREN

Hoe kan ik retourneren?

Je kan je aangekochte product(en) binnen 14 dagen na ontvangst retourneren in ons magazijn in Merksem of per post:

Per post retourneren:
1. Maak een verzendlabel aan bij een postkantoor of online met het volgende adres:
Peony Pets
Vaartkaai 14
2170 Merksem
België

2. Meldt je retour aan via ons Retourportaal. Vul het formulier in en volg de instructies.

3. Zorg dat je product goed verpakt is zodat het veilig bij ons aankomt. Je bent als klant verantwoordelijk voor de retourzending. Retourkosten zijn voor eigen rekening.

4. Na ontvangst zullen we uw retour en terugbetaling binnen 1-2 werkdagen behandelen.

In ons magazijn retourneren:
Onze openingsuren zijn maandag tot donderdag van 9u00 tot 14u30. Stuur ons voor de zekerheid een email of chatberichtje om te laten weten wanneer je je bestelling wenst te retourneren zodat we je zeker kunnen ontvangen. Indien je graag op een ander tijdstip je bestelling wenst te retourneren, dan kan dit op aanvraag.
Email: Info@peonypets.be

Wat kan je retourneren?

Je mag producten terugsturen als:
‣ Ze ongeopend, ongebruikt en in originele staat zijn.
‣ Het geen gepersonaliseerde of bederfelijke producten zijn. Deze uitzonderingen vallen buiten het herroepingsrecht, tenzij er iets mis is met het product.

Is er iets stuk of mis met je bestelling?

Laat het ons zo snel mogelijk weten via info@peonypets.be of via ons contactformulier. Laat ons weten over welk artikel het gaat met eventueel foto's ter verduidelijking. We zullen uw melding zo snel mogelijk behandelen en een oplossing zoeken of een nieuw product verzenden.

 

VOEDING

Wat is het verschil tussen aanvullende voeding en complete voeding?

Complete voeding bevat alle essentiële voedingsstoffen die je huisdier dagelijks nodig heeft om gezond te blijven. Dit type voeding is volledig uitgebalanceerd en kan als enige voedingsbron worden gegeven.

Aanvullende voeding (ook wel “supplementaire” of “snackvoeding”) is bedoeld als aanvulling op het dagelijkse dieet. Het bevat niet alle voedingsstoffen in de juiste verhoudingen en mag dus niet als enige voeding gegeven worden. Denk aan snacks, traktaties, soepjes,...

Let dus altijd op de verpakking: als er “aanvullende voeding” op staat, geef het dan in combinatie met een complete voeding. Wij geven op onze webshop ook steeds aan of het om een complete of aanvullende voeding gaat, dit kan je terugvinden in de beschrijving van het product. Is er toch een product niet duidelijk voor je? Stuur ons gerust even een chatberichtje of een email.

Hoe kan ik best nieuwe voeding aan mijn hond of kat introduceren?

Een nieuwe voeding introduceren doe je het best stap voor stap. Een gelijdelijke overgang over een periode van twee weken is ideaal.

Begin op dag 1 met één eetlepeltje van de nieuwe voeding, gemengd met de oude. Voeg elke dag een beetje meer van de nieuwe voeding toe, en bouw tegelijk de oude voeding af. Zo geef je het spijsverteringsstelsel van je dier de tijd om te wennen.

Sommige dieren zijn ook wat terughoudend tegenover een nieuwe geur of smaak. Een handige tip: maak de voeding aantrekkelijker met iets lekkers erover!
‣ Gevriesdroogde snackjes: Deze zijn zeer gemakkelijk om te verpulveren en om als een poeder over het eten te strooien, of om door het voer te mengen. Gebruik hiervoor het lievelingssnackje van jouw huisdier om het voer aantrekkelijk te maken.
‣ Een pompje visolie of een scheutje bouillon geven een heerlijke geur aan de voeding.
‣ Onze Crème Churu sticks zijn ook een onweerstaanbare snack om toe te voegen aan de voeding, onze katten zijn er namelijk helemaal gek op!

 

Heb je nog vragen of twijfel je ergens over? Stuur ons gerust een mailtje naar info@peonypets.be of stuur ons een berichtje in de chatbox rechts onderaan de pagina.